پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله آموزش ریاضی در متاورس
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

آموزش ریاضی در متاورس

Mathematics education in Metaverse
نویسندگان :

سمیه قبدیان ( دانشگاه فردوسی مشهد، دبیرستان فرزانگان مشهد ) , نفیسه قبدیان ( دبیرستان فرزانگان نیشابور )

دانلود فایل   

چکیده

متاورس پیش روی ماست. به زودی مانند فیسبوک ، واتساپ واینستاگرام و ... در همه جا حاضر خواهد شد. متاورس را می توان یک فضای مشترک مجازی که از ترکیب واقعیت فیزیکی، بازی های آنلاین، واقعیت افزوده ، واقعیت مجازی و ارزهای دیجیتال حاصل می شود، تعریف کرد که کاربران را قادر می سازد به صورت مجازی با هم در تعامل باشند. هر برنامه، خدمات، یا بستری که به شما اجازه می دهند با انسان های دیگر یا شخصیت های دیجیتالی در یک دنیای مجازی تعامل داشته باشید، متاورس را تشکیل می دهد . همانطور که فناوری پیشرفت می کند تا جهان های مجازی جدیدی را برای ما به ارمغان بیاورد، نحوه آموزش کودکان و آماده سازی معلمان نیز باید برای مواجهه با این فرصت های جدید پیشرفت کند. وقتی آموزش از جهش های دیجیتال عقب می ماند، مانند اتفاقی که در بازی های رایانه ای روی داد، فناوری به جای مربیان، فرصت های آموزشی را تعریف می کند.. امروزه، از آنجایی که زیرساخت متاورس هنوز در دست ساخت است، محققان، مربیان، سیاست گذاران و طراحان دیجیتال به جای گرفتار شدن در زیرساخت، فرصتی برای نظریه پردازی در مورد ویژگی های آموزش در این فضا را دارند. اهمیّت درس ریاضی بر کسی پوشیده نیست و تدریس درس ریاضی به شکل صحیح و کارآمد همواره یکی از دغدغه‌های معلّمان بوده است. به این جهت باید به آموزش این درس توجّه ویژه کرد و حتی زمینه‌ها و زیرساخت‌های آموزش مجازی آن را فراهم نمود. در این مقاله ابتدا به توصیف فضای متاورس و ویژگی های آموزش در آن می پردازیم و با استفاده از مقالات روز دنیا ، ویژگی ها ، چالش ها ،و فرصت های آن را مورد بررسی قرار می دهیم .سپس به طور ویژه به آموزش ریاضی و ایده پردازی در خصوص شیوه های عملی آموزش ریاضی در متاورس پرداخته می شود . این پژوهش سوال محور بوده به صورت اسنادی و کتابخانه‌ای انجام شده است همچنین درزمره پژوهش های کیفی است که به صورت اکتشافی از طریق روش تحلیل محتوای کیفی پاسخ به سوال های پژوهش را پی می گیرد جامعه آماری پژوهش اسناد علمی مرتبط با مفاهیم متاورس و آموزش و به ویژه آموزش ریاضی را در بر میگیرد که با استفاده از نمونه گیری هدفمند و در دسترس نمونه های مطالعاتی جدید در این حوزه انتخاب گردیدند . در انتها بر اساس یافته های پژوهش راهکارهای عملی و نظریه هایی برای ویژگی های آموزش ریاضی در دنیای متاورس مطرح گردیده است .

کليدواژه ها

متاورس، آموزش در متاورس ، واقعیت افزوده ، آموزش ریاضی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سمیه قبدیان , 1401 , آموزش ریاضی در متاورس , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی چالش ها و فرصت های استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ریاضی
  • بررسی نقش آموزش ابتدایی و پیش دبستانی و نیز آموزگاران در آموزش علوم ریاضی
  • تحلیل محتوای کتاب حسابان پایه یازدهم متوسطه بر اساس روش ویلیا م رومی
  • ارائه مدلی برای طراحی تکلیف یادگیری ریاضی
  • آمادگی و تقویت یادگیری ریاضی با بازی برای کودکان
  • نگرش به درس ریاضی دانش آموزان دوره متوسطه اول شهرستان سراوان
  • آموزش مجازی به روش کاوشی _ پژوهشی برای دروس ریاضی و علوم پایه چهارم دبستان
  • ارائه تجربیات و نوآوری های آموزشی همکاران با تکیه بر ملموس سازی ریاضیات با استفاده از بازی ها و معماهای ریاضی
  • چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی
  • بررسی استانداردهای محتوایی ریاضیات ابتدایی مدارس ایران
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]