پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله چگونه توانستم با راه‌کارهای مؤثر علاقه‌مندی دانش‌آموزانم به درس ریاضی را افزایش دهم؟
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

چگونه توانستم با راه‌کارهای مؤثر علاقه‌مندی دانش‌آموزانم به درس ریاضی را افزایش دهم؟

? How can I increase my students interest in math with effective strategies
نویسندگان :

فاطمه راموز ( آموزش و پرورش قم ناحیه یک قم مدرسه صدیقه طاهره )

دانلود فایل   

چکیده

چکیده : تحقیق حاضر در سال تحصیلی 1401-1400 در پایه سوم مدرسه صدیقه طاهره (س) واقع در ناحیه 1 آموزش‌وپرورش شهر قم و با فراوانی 30 نفر دانش‌آموز انجام‌شده است. مساله موردنظر ، بی‌علاقگی ، بی‌توجهی و غیرفعال بودن اغلب دانش آموزان یادشده در انجام فعالیت‌های درس ریاضی خصوصاً در ارتباط با مبحث ضرب و رضایت‌بخش نبودن نتایج آزمون‌های عملکردی آنان بوده و هدف از انجام این تحقیق ، افزایش میزان علاقه‌مندی دانش آموزان پایه سوم دبستان یادشده به درس ریاضی و انجام فعالیت‌های آن در درس موردنظر بوده است. بر این اساس پژوهشگر با استفاده از روش‌های علمی به‌منظور کسب داده‌های لازم از منابع گوناگون تحقیق مانند همکاران ، مدیر ، سرگروه آموزشی درس ریاضی ، دانش آموزان و والدین آن‌ها ،کتاب‌ها ،مجلات ، اینترنت ، بررسی کارنامه تحصیلی و ارزیابی نتایج آزمون‌های برگزارشده ، به تجزیه‌وتحلیل آن‌ها جهت شناسایی عوامل مؤثر در ایجاد مساله و یافتن راه‌حل‌های پیشنهادی پرداخت.سپس به انتخاب چندین راهکار عملی از میان راه‌حل‌های پیشنهادی مبادرت ورزید. آنگاه پس از اعتباربخشی توسط گروه پژوهش ، به اجرای راه‌حل‌های انتخابی اقدام نمود که عبارت‌اند از : 1) تنظیم جدولی به‌منظور ارزشیابی تشخیصی و تکوینی و تعیین روش تدریس 2) تشکیل انجمن کودکان ریاضی‌دان 3) تنظیم فرم ارزش‌یابی فعالیت‌های عملکردی دانش آموزان ، تنظیم شبکه تلویزیونی ویژه کودکان. لازم به ذکر است پس از اجرای راه‌حل‌های فوق ، پژوهشگر موفق گردید تا فراوانی دانش آموزان علاقه‌مند به یادگیری مفاهیم ریاضی را از 9 نفر در اوایل سال تحصیلی به 20 نفر در پایان سال تحصیلی برساند.در پایان این نتیجه به دست آمد که ، استفاده از روش‌های متنوع تدریس ، متناسب باهدف هر درس ، ارائه فعالیت‌های عملکردی به دانش آموزان با توجه به تفاوت‌های فردی ، نیازها و علایق آنان و تشویق‌های مناسب ، تقویت حافظه دیداری و شنیداری ، پرورش دقت و توجه فراگیران ، در قالب بازی‌های هدف‌دار ، در افزایش میزان علاقه‌مندی آنان به درس ریاضی و انجام فعالیت‌های عملکردی آن ، بسیار مؤثر بوده است.

کليدواژه ها

درس ریاضی ، فعالیت‌های عملکردی ، پایه سوم ، علاقه‌مندی ، ارزش‌یابی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
فاطمه راموز , 1401 , چگونه توانستم با راه‌کارهای مؤثر علاقه‌مندی دانش‌آموزانم به درس ریاضی را افزایش دهم؟ , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی عملکرد دانش آموزان پایه دهم در تشخیص شکل مربع
  • بررسی تجربه زیسته معلمان ابتدايي در کاربرد بازی آموزشی در یادگیری درس ریاضی
  • بررسی روش های نوین تدریس (دست ورزی و بازی) در ایجاد علاقه وپیشرفت عملکرد ریاضی دانش آموزان ابتدایی
  • لوگو، خلاقیتی در آموزش ریاضی
  • عنوان: کیفیت تدریس دبیران ریاضی متوسطه دوم با توجه به شاخص های روشهای تدریس فعال در ناحیه 4و5تبریز
  • راهبردهای تعمیم در آموزش مشتق در طرح درس معلمان
  • بررسی تأثیرپذیری آموزش ریاضی با استفاده از نرم افزار رایانه‌ای جئوجبرا بر میزان یادگیری دانش‌آموزان
  • طراحی سؤالات تکالیف و ارزشیابی‌ها از کتب ریاضیات دبستان به سبک واقعیت‌مدار
  • رویکردهای مختلف برای کشف درک مفهومی آموزش جمع در دانش آموزان اول ابتدایی
  • هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]