عوامل مؤثر بر مشکلات یادگیری ریاضی دانش آموزان مدارس دولتی روستایی
Factors affecting math learning problems of rural public school students
نویسندگان :
زهرا صمدزاده ( دانشگاه فنی و حرفه ای الزهرا ی مراغه )
چکیده
این مقاله به بررسی ناملایماتی میپردازد که دانشآموزان مدارس دولتی در یادگیری ریاضیات در زمینه گرایش خود با آنها مواجه هستند. هدف اصلی این پژوهش بررسی علل مشکلات یادگیری در ریاضیات است. طرح پژوهش کیفی است. در مورد داده های مختلف از شرکت کنندگان بالقوه بحث شد. از تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها به این نتیجه رسید که دانش آموزان، مدرسین و والدین باید به ترتیب نقش مهمی را به عنوان کلید و تامین کننده محیط سالم برای بهبود میزان قبولی ایفا کنند. عدم ارتباط مدرسین بین مفاهیم جدید ریاضی و ساختار ریاضیات قبلاً آموخته شده، اضطراب ریاضی، احساس منفی نسبت به ریاضیات، وضعیت اقتصادی، سوابق تحصیلی آنها، سیستم مدیریت مدرسه، فقدان زیرساخت های مدرسه و نبود سیستم ارزشیابی منظم مدرسه از عوامل اصلی مشکلات در یادگیری ریاضیات است.کليدواژه ها
افت کیفیت تحصیلی، مدارس دولتی، مشکلات یادگیری، مدرس ریاضی، امتحان ریاضیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:زهرا صمدزاده , 1401 , عوامل مؤثر بر مشکلات یادگیری ریاضی دانش آموزان مدارس دولتی روستایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.