پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله عوامل مؤثر بر مشکلات یادگیری ریاضی دانش آموزان مدارس دولتی روستایی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

عوامل مؤثر بر مشکلات یادگیری ریاضی دانش آموزان مدارس دولتی روستایی

Factors affecting math learning problems of rural public school students
نویسندگان :

زهرا صمدزاده ( دانشگاه فنی و حرفه ای الزهرا ی مراغه )

دانلود فایل   

چکیده

این مقاله به بررسی ناملایماتی می‌پردازد که دانش‌آموزان مدارس دولتی در یادگیری ریاضیات در زمینه گرایش خود با آن‌ها مواجه هستند. هدف اصلی این پژوهش بررسی علل مشکلات یادگیری در ریاضیات است. طرح پژوهش کیفی است. در مورد داده های مختلف از شرکت کنندگان بالقوه بحث شد. از تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها به این نتیجه رسید که دانش آموزان، مدرسین و والدین باید به ترتیب نقش مهمی را به عنوان کلید و تامین کننده محیط سالم برای بهبود میزان قبولی ایفا کنند. عدم ارتباط مدرسین بین مفاهیم جدید ریاضی و ساختار ریاضیات قبلاً آموخته شده، اضطراب ریاضی، احساس منفی نسبت به ریاضیات، وضعیت اقتصادی، سوابق تحصیلی آنها، سیستم مدیریت مدرسه، فقدان زیرساخت های مدرسه و نبود سیستم ارزشیابی منظم مدرسه از عوامل اصلی مشکلات در یادگیری ریاضیات است.

کليدواژه ها

افت کیفیت تحصیلی، مدارس دولتی، مشکلات یادگیری، مدرس ریاضی، امتحان ریاضی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
زهرا صمدزاده , 1401 , عوامل مؤثر بر مشکلات یادگیری ریاضی دانش آموزان مدارس دولتی روستایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • نام نجات دهنده ات را از آینه بپرس! (مروری بر تکنیک‌های خود سنجی در ریاضی ششم ابتدایی)
  • تأثیر سنجش تکوینی غیر رسمی در یاددهی- یادگیری مفاهیم ریاضی در دوره تحصیلی متوسطه اول
  • نقش بازی در آموزش ریاضی دانش آموزان ابتدایی
  • بررسی استدلال دانش آموزان دختر پایه یازدهم رشته علوم انسانی در مبحث تابع
  • آنالیز اثربخشی برنامه های آموزشی و کارورزی در ارتقای کارآیی و توانایی دانشجومعلمان برای طراحی واحد یادگیری ریاضی دوره ابتدایی
  • بررسی نقش انعطاف‌پذیری شناختی و ذهن‌آگاهی در پیش‌بینی تعلل‌ورزی تحصیلی دانش‌آموزان
  • آموزش ریاضی با آزمون ریاضی
  • لوگو، خلاقیتی در آموزش ریاضی
  • بررسی تاثیر طرح چهار مرحله ای حل مساله ریاضی پولیا بر کار دسته جمعی برای کاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان
  • تاثیر روش تدریس حل مساله بر اشتیاق به تحصیل دانش آموزان در درس ریاضی پایه هفتم شهر مرودشت
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]