پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله «چگونه می‌توانم مسئله ایجاد شده برای الناز دانش‌آموز پایه چهارم در درس ریاضی"مبحث جمع و تفریق کسرهای متعارفی" را بهبود بخشم و او را به این درس علاقه‌مند سازم»
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

«چگونه می‌توانم مسئله ایجاد شده برای الناز دانش‌آموز پایه چهارم در درس ریاضی"مبحث جمع و تفریق کسرهای متعارفی" را بهبود بخشم و او را به این درس علاقه‌مند سازم»

"How can I improve the problem created for Elnaz, a fourth grade student in the math course" Subtraction and Subtraction of Normal Fractions "and make her interested in this course?"
نویسندگان :

فروزان محمودی گم یک ( اداره آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

تحقیق حاضر در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ در پایه چهارم مدرسه غیردولتی کیمیای سعادت واقع در خیابان امام کوچه شهید نریمانی صورت گرفته شده است. تعداد دانش‌آموزان این مقطع ۱۲ نفر می‌باشد. مسئله مورد نظر، ضعف در مبحث جمع و تفریق کسر‌های متعارفی و بی‌علاقه گی نسبت به درس ریاضی در الناز دانش آموز پایه چهارم در انجام فعالیت‌های مربوط به آن می‌باشد. همچنین رضایت بخش نبودن نتایج آزمون‌های عملکردی آن بوده و هدف از انجام این تحقیق، برطرف نمودن این مشکل و افزایش میزان علاقه‌مندی دانش آموز پایه چهارم دبستان یاد شده به درس ریاضی و انجام فعالیت های آن در درس مورد نظر بوده است. بر این اساس، من بر آن شدم تا با استفاده از روش های علمی به منظور کسب داده-های لازم از منابع گوناگون تحقیق مانند: معلم سال‌های قبل او، دانش آموزان هم‌کلاسی و والدین، کتاب‌ها، مجلات، اینترنت، بررسی کارنامه ی تحصیلی و ارزیابی نتایج آزمون های برگزار شده، به تجزیه و تحلیل آن ها جهت شناسایی عوامل موثر در ایجاد مسئله و یافتن راه حل های پیشنهادی بپردازم. سپس به انتخاب مهم‌ترین راهکار عملی از میان راه حل های پیشنهادی مبادرت ورزم. آنگاه به اجرای راه حل عملی انتخاب شده اقدام نمودم و در نهایت اعتبار بخشی توسط معلم و مدیر انجام شد. لازم به ذکر است، پس از اجرای راه‌حل‌های مختلف، موفق شدم تا سطح عملکردی دانش‌آموز مذکور را در مبحث مورد نظر از نیاز به تلاش بیشتر در اوسط سال تحصیلی به سطح خوب در پایان سال تحصیلی ارتقا دهم. در پایان این نتیجه به دست آمد که استفاده از روش های متنوع در تدریس، متناسب با هدف هر مبحث، ارائه فعالیت های عملکردی به دانش آموز مذکور با توجه به تفاوت های فردی، نیازها و علایق او و تشویق های مناسب، پرورش دقت و توجه فراگیر، در قالب بازی‌های هدفدار در افزایش میزان توجه و دقت و در نهایت علاقه او به درس ریاضی و انجام فعالیت های عملکردی آن، بسیار مؤثر بوده است.

کليدواژه ها

درس ریاضی، کسرهای متعارفی، معلم، دقت و توجه، ارزشیابی، پایه چهارم

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , «چگونه می‌توانم مسئله ایجاد شده برای الناز دانش‌آموز پایه چهارم در درس ریاضی"مبحث جمع و تفریق کسرهای متعارفی" را بهبود بخشم و او را به این درس علاقه‌مند سازم» , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • سنجش میزان آشنایی دانش آموزان دختر پایه های چهارم و پنجم ابتدایی استان گیلان با محیط ومساحت و شناسایی بدفهمی های موجود
  • ارزشیابی عملکردی بررسی رابطه فیثاغورس در اشکال مختلف هندسی و مدل سازی
  • استدلال استقرایی دانش‌آموزان ابتدایی در الگوها برای کشف یک قانون کلی
  • فرآیند یادگیری مدل‌سازی در ریاضی: با رویکرد کاربرد در زندگی
  • «چگونه توانستم بی‌علاقگی و ضعف در درس ریاضی دانش‌آموزان پایه ششم دبستان شهیدکلانتری شهرستان رومشکان را بهبود بخشم»
  • توجه به روشهای خلاقانه حل مسائل ریاضی در ارزشیابی تکوینی دانش آموزان
  • آشنا کردن دانش آموزان با کاربرد ریاضی در زندگی واقعی
  • تأثیر بازی بر درک و حل مسائل ریاضی در دوره ی اول ابتدایی شهر اقلید
  • افت کیفیت وکمیت آموزش ریاضی در مدارس ودانشگاه ها وچگونگی ایجاد علاقه به علوم ریاضی در دانش آموزان
  • تحلیل محتوای کتاب آمار و احتمال پایه یازدهم متوسطه دوم براساس تکنیک ویلیام رومی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]