پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله بررسی تاثیرات نمایش خلاق بر عملکرد ریاضی دانش‌آموزان سوم ابتدایی در مبحث کسرها
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

بررسی تاثیرات نمایش خلاق بر عملکرد ریاضی دانش‌آموزان سوم ابتدایی در مبحث کسرها

Exploring the effects of creative drama on the mathematical performance of third graders in the subject of fractions
نویسندگان :

محمدرضا برزو ( اداره آموز شو پرورش تبادکان ) , علی برجی ( اداره آموزش و پرورش نیشابور )

دانلود فایل   

چکیده

امروزه در دنیا روش‌های جدیدی برای آموزش ابداع شده است که نقطه مشترک اکثر آن‌ها تغییر فرایند یاددهی-یادگیری از حالت معلم محور به دانش‌آموز محور می‌باشد، نمایش خلاق یکی از این روش‌ها است. هدف پژوهش حاضر تحقیق و بررسی تاثیرات نمایش خلاق بر عملکرد ریاضی دانش‌آموزان ابتدایی در مبحث کسرها است که به این منظور 30 نفر از دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی منطقه تبادکان مشهد به روش نمونه در دسترس انتخاب و سپس به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفره کنترل و آزمایش تقسیم بندی شدند. پس از اتمام دوره تدریس، برای دو گروه آزمونی شامل شش سوال چند قسمتی برگزار گردید که استانداردی آن توسط چندین معلم مجرب بررسی و تایید شد. نتایج حاصل از آزمون نشان داد که تفاوت معناداری بین نمرات دو گروه کنترل و آزمایش وجود دارد و گروه آزمایش که به روش نمایش خلاق آموزش دیده بودند عملکرد بهتری داشتند. پس می‌توان گفت رویکرد نمایش خلاق برای تدریس این مبحث ریاضی موثر بوده است؛ از این رو توصیه می‌شود که مدرسان ریاضی از روش‌های تدریس ترکیبی‌ای استفاده کنند که باعث تحریک هوش‌های چندگانه، ارتقا توانایی حل مسئله، افزایش نگرش مثبت به ریاضی و ارتقا سایر مهارت‌های دانش‌آموزان شود.

کليدواژه ها

نمایش خلاق، تدریس ترکیبی، کسرها

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , بررسی تاثیرات نمایش خلاق بر عملکرد ریاضی دانش‌آموزان سوم ابتدایی در مبحث کسرها , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • توجه به روشهای خلاقانه حل مسائل ریاضی در ارزشیابی تکوینی دانش آموزان
  • چگونه توانستم مهارت حل مساله ی ریاضی را در دانش آموزانم تقویت نمایم؟( اقدام پژوهی)
  • دریافت عددی: بنیان ساخت ریاضیات در مغز کودکان
  • کاهش استرس دانش آموزانم در زمان پاسخ گویی در درس ریاضی
  • بررسی روش های نوین تدریس (دست ورزی و بازی) در ایجاد علاقه وپیشرفت عملکرد ریاضی دانش آموزان ابتدایی
  • رویکردهای مختلف برای کشف درک مفهومی آموزش جمع در دانش آموزان اول ابتدایی
  • اثر بخشی روش یادگیری در حد تسلط با استفاده از فناوری های نوین برکاهش مشکلات دانش آموزان با اختلال ریاضی در پایه سوم مقطع ابتدایی
  • بررسی استانداردهای NCTM در رابطه با موضوع اندازه گیری طول در کتب ریاضی شش پایه ابتدایی کشور ایران
  • بررسی رابطه بين گفتمان و باورهای معلمان به توانایی به کارگیری مفاهیم و استدلال ریاضی در حل مسائل دانش‌آموزان دختر متوسطه شهر اصفهان
  • آموزش و یادگیری تجسم فضایی و درک ساختارها با استفاده از نرم افزار جئوجبرا در درس ریاضی به دانش آموزان ابتدایی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]