بررسی تاثیرات نمایش خلاق بر عملکرد ریاضی دانشآموزان سوم ابتدایی در مبحث کسرها
Exploring the effects of creative drama on the mathematical performance of third graders in the subject of fractions
نویسندگان :
محمدرضا برزو ( اداره آموز شو پرورش تبادکان ) , علی برجی ( اداره آموزش و پرورش نیشابور )
چکیده
امروزه در دنیا روشهای جدیدی برای آموزش ابداع شده است که نقطه مشترک اکثر آنها تغییر فرایند یاددهی-یادگیری از حالت معلم محور به دانشآموز محور میباشد، نمایش خلاق یکی از این روشها است. هدف پژوهش حاضر تحقیق و بررسی تاثیرات نمایش خلاق بر عملکرد ریاضی دانشآموزان ابتدایی در مبحث کسرها است که به این منظور 30 نفر از دانشآموزان پایه سوم ابتدایی منطقه تبادکان مشهد به روش نمونه در دسترس انتخاب و سپس به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفره کنترل و آزمایش تقسیم بندی شدند. پس از اتمام دوره تدریس، برای دو گروه آزمونی شامل شش سوال چند قسمتی برگزار گردید که استانداردی آن توسط چندین معلم مجرب بررسی و تایید شد. نتایج حاصل از آزمون نشان داد که تفاوت معناداری بین نمرات دو گروه کنترل و آزمایش وجود دارد و گروه آزمایش که به روش نمایش خلاق آموزش دیده بودند عملکرد بهتری داشتند. پس میتوان گفت رویکرد نمایش خلاق برای تدریس این مبحث ریاضی موثر بوده است؛ از این رو توصیه میشود که مدرسان ریاضی از روشهای تدریس ترکیبیای استفاده کنند که باعث تحریک هوشهای چندگانه، ارتقا توانایی حل مسئله، افزایش نگرش مثبت به ریاضی و ارتقا سایر مهارتهای دانشآموزان شود.کليدواژه ها
نمایش خلاق، تدریس ترکیبی، کسرهاکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1401 , بررسی تاثیرات نمایش خلاق بر عملکرد ریاضی دانشآموزان سوم ابتدایی در مبحث کسرها , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.