پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله اثر بخشی روش یادگیری در حد تسلط با استفاده از فناوری های نوین برکاهش مشکلات دانش آموزان با اختلال ریاضی در پایه سوم مقطع ابتدایی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

اثر بخشی روش یادگیری در حد تسلط با استفاده از فناوری های نوین برکاهش مشکلات دانش آموزان با اختلال ریاضی در پایه سوم مقطع ابتدایی

The effectiveness of the learning method at the level of mastery using modern technologies in reducing the problems of students with math disorders in the third grade of elementary school
نویسندگان :

مریم هوشمندی شجاع ( آموزش و پروش )

دانلود فایل   

چکیده

روش پژوهش حاضر، نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان با اختلال ریاضی در پایه سوم مقطع ابتدایی شهرستان اسدآباد در سال 1401، بودند. که از میان جامعه آماری 30 نفر به طور تصادفی ساده انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه جایگزین شد (هرگروه 15 نفر)، سپس به طور تصادفی یک گروه به عنوان گروه آزمایش و گروه دیگر به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته آزمون ریاضی بود که شامل 9 سوال برای دانش آموزان، از نوع نگرش سنج طیف لیکرت پنج درجه ای با گزینه های خیلی کم، کم، متوسط، زیاد و خیلی زیاد است که به صورت 1 تا 5 نمره گذاری می شود که دانش آموز با توجه به متغیرهای مورد نظر به آنها پاسخ می دهد. نتیجه نهایی چنین بود که چون در بین میانگین نمرات دو گروه تفاوت وجود دارد. و نمرات پس آزمون در درس ریاضی گروه آزمایش، نسبت به میانگین نمرات گروه، کنترل بیشتر است . این تفاوت از نظر آماری معنادار می باشد و فرضیه اصلی پژوهش در سطح معناداری 0،05 با ضریب اطمینان 95% تائید شد.به عبارت دیگر روش یادگیری در حد تسلط هدف پژوهش حاضراثر بخشی روش یادگیری در حد تسلط با استفاده از فناوری های نوین برکاهش مشکلات دانش آموزان با اختلال ریاضی در پایه سوم مقطع ابتدایی بود.

کليدواژه ها

یادگیری در حد تسلط ، فناوری های نوین ، مشکلات دانش آموزان ، اختلال ریاضی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , اثر بخشی روش یادگیری در حد تسلط با استفاده از فناوری های نوین برکاهش مشکلات دانش آموزان با اختلال ریاضی در پایه سوم مقطع ابتدایی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • ارزشیابی در آموزش ریاضی در کلاس های مجازی
  • بررسی اثربخشی روش برونر در آموزش مفاهیم ریاضی « جمع و تفریق» به کودکان پیش دبستانی
  • ارائه مدلی برای طراحی تکلیف یادگیری ریاضی
  • بررسی تاثیر بازی وار سازی فرآیند یاددهی بر افزایش انگیزه یادگیری با تمرکز بر مشارکت والدین
  • قراردادهای بی اعتبار، مسئله این است.
  • تحلیل محتوای بخش احتمال کتاب ریاضی پایه هفتم بر حسب تعابیر مختلف احتمال
  • بررسی روش‌های کاربردی در امر یادگیری مباحث ریاضی در بین دانشجویان
  • مسابقه تیمی ریاضی، فرصتی برای ایجاد علاقه‌مندی و توانمندی دانش‌آموزان در حل مسائل ریاضی
  • تحلیل محتوای روش های تدریس مبتنی بر بازی درکتاب های ریاضی دوره ابتدایی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]