پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله راهکارهای رفع مشکل دانش آموزان پایه دوازدهم در یادگیری فهم مقاطع مخروطی و معادلات مقاطع مخروطی در درس هندسه
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

راهکارهای رفع مشکل دانش آموزان پایه دوازدهم در یادگیری فهم مقاطع مخروطی و معادلات مقاطع مخروطی در درس هندسه

12th Grade Students Problem Solving in Learning to Understand Conical Sections and Equations of Conical Sections in Geometry
نویسندگان :

علی علی خانی ( دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر اصفهان )

دانلود فایل   

چکیده

مقاطع مخروطی از مباحث بسیار مهم در هندسه پایه دوازدهم است که با ذهن فضایی و همچنین میزان توجه و فهم دانش آموز در کلاس درس ارتباط مستقیم دارد. هدف از این پژوهش رفع مشکل دانش آموزان پایه دوازدهم رشته ریاضی در مبحث مقاطع مخروطی است. در این پژوهش به روش اقدام پژوهی بر روی نمونه ای هدفمند، متشکل از 15 دانش آموز تحقیق به عمل آمده است. طبق آزمونی شامل 6 سؤال از مبحث مقاطع مخروطی، که از دانش آموزان گرفته شد، دانش آموزان در فهم مقاطع مخروطی و استاندارد سازی معادلات مربوط به مقاطع مخروطی دچار مشکلات بسیاری بودند. برای رفع این مشکلات از روش های ساختن گرایی نوین و روش های سنتی در کنار یکدیگر استفاده شد و در این روش نرم افزار های رایانه ای به همراه دست ورزی، ساخت مقاطع مخروطی حجیم و رسم آنان روی نمودار استفاده گردیده است. با توجه به نتایج آزمون پایانی که بعد از اجرا طرح درس، از دانش آموزن گرفته شده است، می توان به این نتیجه رسید که طرح درس مورد نظر در افزایش سطح یادگیری دانش آموزان بسیار موثر بوده است.

کليدواژه ها

مقاطع مخروطی، دایره، سهمی، ساختن گرایی، نرم افزار

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , راهکارهای رفع مشکل دانش آموزان پایه دوازدهم در یادگیری فهم مقاطع مخروطی و معادلات مقاطع مخروطی در درس هندسه , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی تجربه زیسته معلمان ابتدايي در کاربرد بازی آموزشی در یادگیری درس ریاضی
  • افت کیفیت و کمیت ریاضی
  • بررسی تاثیر آموزش به روش راهبردهای حل مسأله بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان
  • تأثیر مدرک تحصیلی آموزگاران در میزان علاقه دانش آموزان ابتدایی به درس ریاضی در شهرستان اصلاندوز
  • تاثیر مدلسازی ریاضی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سیمرغ
  • بررسی وتبیین راهکار موثر آموزش ریاضیات جهت کارآیی بیشتر در مدارس
  • بررسی اثربخشی تدریس ریاضی با بکارگیری نرم‌افزار جئوجبرا
  • تجربه ی زیسته ی دانشجو- معلمان از برنامه جدید کارورزی با رویکرد تلفیقی
  • بازی ورزی و آموزش ریاضی
  • لوگو، خلاقیتی در آموزش ریاضی
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]