پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله راهکارهایی جهت علاقه‌مندکردن دانش‌آموزان به درس ریاضی
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

راهکارهایی جهت علاقه‌مندکردن دانش‌آموزان به درس ریاضی

Solutions to make students interested in mathematics
نویسندگان :

علی اکبر عبداللهی ( آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

ریاضیات یکی از دروس مهم و اساسی است که متاسفانه با افت تحصیلی و نگرش منفی دانش آموزان روبه رو شده‌ است.ریاضیات مدرسه‌ای باید پاسخگوی نیاز‌‌های واقعی دانش‌آموزان باشد و زمینه لازم برای کاربست آن در زندگی روزمره را فراهم کند.شیوه تدریس معلمان و محتوای آموزشی مناسب از عوامل مهم ایجاد انگیزه و رغبت به درس ریاضی در دانش‌آموزان می‌باشند.در این مقاله سعی شده به موضوعاتی پرداخته شود که در کتب درسی و در کلاس‌های درس مدرسه کم‌تر به آن‌ها توجه شده است.موضوعاتی نظیر: نقش تاریخ ریاضیات در ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان، اهمیت ارتقای سواد مالی دانش آموزان، نقش بازی‌ها در آموزش ریاضی و استفاده از تکنولوژی‌های آموزشی در تدریس درس ریاضی که هر کدام به نحوی می‌توانند دانش آموزان با استعدادها و علایق مختلف را به ریاضی علاقه‌مند کرده و به جای تربیت دانش‌آموز پاسخگو، دانش‌آموز پرسشگر تربیت کرد.

کليدواژه ها

تاریخ ریاضی،تکنولوژی آموزشی،سوادمالی،بازی‌های ریاضی.

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1401 , راهکارهایی جهت علاقه‌مندکردن دانش‌آموزان به درس ریاضی , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • ارزشیابی عملکرد ریاضی دانش آموزان در تابع با طراحی نقشه مفهومی آن و تأثیر سبک‌های یادگیری همگرا واگرا بر آنها
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • شناسایی عوامل موثر بر یادگیری ریاضی دانش آموزان با کمک خبرگان و تکنیک فراترکیب
  • بررسی چالش ها و فرصت های استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ریاضی
  • جایگاه ماشین حساب در برنامه درسی ریاضی دوره ابتدایی: فرصت‎ها و چالش‎ها
  • تأثیر آموزش راهبرد طرح مسئله "معکوس کردن مسئله" (reversing) بر اساس چارچوب ویسترو _ یو بر مهارت حل مسئله "تغییر نقطه دید" (Change the point of view) دانش آموزان سال ششم دبستان در درس ریاضی
  • بررسی کتاب حسابان(۱) پایه یازدهم دوره متوسطه دوم براساس روش ویلیام رومی و روش فلش
  • یادگیری محاسبات اعداد صحیح با استفاده از بازی نردبانی برای رسیدن به گنج در اسمان و گنجی در زیر زمین
  • آماده سازی ذهن برای یادگیری
  • بررسی رابطه بین روشهای تدریس مجازی کارآمد و یادگیری موثر دانش آموزان
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]