پورتال همایش های دانشگاه دامغان
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • گالري عکس
  • سایت دانشگاه
  • تماس با ما
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
  4. مقاله دریافت عددی: بنیان ساخت ریاضیات در مغز کودکان
عنوان رویداد : هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401

دریافت عددی: بنیان ساخت ریاضیات در مغز کودکان

The Number Sense: A foundation of mathematics construction in children s brain
نویسندگان :

اعظم طاهرخانی ( دانشگاه خوارزمی- آموزش و پرورش )

دانلود فایل   

چکیده

هدف از این پژوهش پرداختن به اهمیت توانایی دریافت عددی در کودکان است. بدین منظور تلاش شده است تا برای فهم ماهیت درک شهودی کودکان از عدد از یافته های علوم اعصاب شناختی استفاده شود. بر اساس این یافته ها می توان سه نوع دریافت عددی نام برد که عبارتند از دریافت عددی تقریبی، دریافت عددی اولیه و دریافت عددی نمویافته. هر کدام از این شهودهای عددی به مرحله ای از تحول ریاضیاتی کودکان در سنین مختلف مرتبط است. دریافت عددی بر سیستم های عصب شناختی متکی است. ضروری است که به مشکلات احتمالی در این سیستم ها توجه شود تا بنیان عددی مناسبی برای یادگیری ریاضیات فراهم گردد. بهبود توانایی دریافت عددی در کودکان می تواند مانعی برای ایجاد اضطراب ریاضیاتی در آنها باشد. نقش والدین و محیط خانوادگی در خردسالی و نقش آموزگاران در سنین پیش از دبستان و دبستان از اهمیت بسیاری برای بهبود توانایی دریافت عددی برخوردار است. ایجاد بنیان یادگیری ریاضیات بر مبنای بالا بردن سطح شهود عددی در کودکان می تواند نتایج مثبتی در توانایی حل مسأله و قضاوت در زندگی اجتماعی آنها داشته باشد.

کليدواژه ها

دریافت عددی، علوم اعصاب شناختی، شهود عددی، تفکر، ریاضیات

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
اعظم طاهرخانی , 1401 , دریافت عددی: بنیان ساخت ریاضیات در مغز کودکان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران

برگرفته از رویداد



هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
تاریخ برگزاری : 09 شهريور ماه 1401


دیگر مقالات این رویداد

  • بررسی یک میزگرد، حرف دل معلمان و دو پیشنهاد
  • نقش اشکال هندسی در یادگیری هندسه
  • نقش خودپنداره ریاضی و خودکارآمدی ریاضی بر علاقمندی به ریاضی در دانشجویان رشته آموزش ریاضی دانشگاه فرهنگیان
  • «چگونه می‌توانم مسئله ایجاد شده برای الناز دانش‌آموز پایه چهارم در درس ریاضی"مبحث جمع و تفریق کسرهای متعارفی" را بهبود بخشم و او را به این درس علاقه‌مند سازم»
  • قراردادهای بی اعتبار، مسئله این است.
  • مشارکت اولیا در فرآیند آموزش ریاضی با طرح مسئله ی بررسی حالتهای ممکن از مبحث آمار و احتمال ریاضی پایه ی هشتم
  • ارتباط میان دانش ریاضی معلمان ابتدایی با آموزش ریاضی در مقاطع متوسطه اول و دوم
  • بررسی اثربخشی تدریس ریاضی با بکارگیری نرم‌افزار جئوجبرا
  • بررسی تجربه زیسته معلمان ابتدايي در کاربرد بازی آموزشی در یادگیری درس ریاضی
  • مقدمه‌ای بر یادگیری به شیوه کلاس معکوس
  • تماس با ما


    نشانی: دامغان، میدان دانشگاه، دانشگاه دامغان
    پست الکترونیکی: pr@du.ac.ir
    مرکز تلفن دانشگاه: ۶-۳۵۲۲۰۰۸۱ ۰۲۳
    نمابر: ۳۵۲۲۰۱۲۰
    کد پستی: ۴۱۱۶۷ – ۳۶۷۱۶
    تلفکس روابط عمومی: ۳۵۲۲۰۲۴۹ ۰۲۳

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان می‌باشد.

    همایش نگار (نسخه 10.0.12)    [مدیریت سایت]