دریافت عددی: بنیان ساخت ریاضیات در مغز کودکان
The Number Sense: A foundation of mathematics construction in children s brain
نویسندگان :
اعظم طاهرخانی ( دانشگاه خوارزمی- آموزش و پرورش )
چکیده
هدف از این پژوهش پرداختن به اهمیت توانایی دریافت عددی در کودکان است. بدین منظور تلاش شده است تا برای فهم ماهیت درک شهودی کودکان از عدد از یافته های علوم اعصاب شناختی استفاده شود. بر اساس این یافته ها می توان سه نوع دریافت عددی نام برد که عبارتند از دریافت عددی تقریبی، دریافت عددی اولیه و دریافت عددی نمویافته. هر کدام از این شهودهای عددی به مرحله ای از تحول ریاضیاتی کودکان در سنین مختلف مرتبط است. دریافت عددی بر سیستم های عصب شناختی متکی است. ضروری است که به مشکلات احتمالی در این سیستم ها توجه شود تا بنیان عددی مناسبی برای یادگیری ریاضیات فراهم گردد. بهبود توانایی دریافت عددی در کودکان می تواند مانعی برای ایجاد اضطراب ریاضیاتی در آنها باشد. نقش والدین و محیط خانوادگی در خردسالی و نقش آموزگاران در سنین پیش از دبستان و دبستان از اهمیت بسیاری برای بهبود توانایی دریافت عددی برخوردار است. ایجاد بنیان یادگیری ریاضیات بر مبنای بالا بردن سطح شهود عددی در کودکان می تواند نتایج مثبتی در توانایی حل مسأله و قضاوت در زندگی اجتماعی آنها داشته باشد.کليدواژه ها
دریافت عددی، علوم اعصاب شناختی، شهود عددی، تفکر، ریاضیاتکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:اعظم طاهرخانی , 1401 , دریافت عددی: بنیان ساخت ریاضیات در مغز کودکان , هجدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه دامغان میباشد.